راهنمای خرید بهترین کنسول بازی در سال 2022

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

همه چیز درباره کنسول و بازی های روز جهان در این بلاگ نوشته می شود.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
gamer
13:39
یک شنبه 3 بهمن 1400

در عصر فناوری های دیجیتال ، رایانه ها و ابزار های الکترونیک تاثیرات بسیاری در زندگی مردم دنیا گذاشته اند . این تاثیرات به گونه ای است که حتی در بازی و سرگرمی انسان ها نیز ورود پیدا کرده اند . یکی از سرگرمی های پرطرفدار در دنیا ، بازی های ویدیویی و رایانه ای است. این بازی ها با وسایل های مختلفی انجام می شوند. به عنوان مثال رایانه ها و تلفن های همراه از جمله وسیله هایی هستند که علاوه بر کار های بسیار زیادی که انجام می دهند ، می توانند مدت زیادی شمارا سرگرم کنند . اما در این میان وسیله هایی نیز وجود دارد که فقط و فقط به اجرای بازی اختصاص دارند. این دستگاه ها که « کنسول های بازی » نام گرفته اند ، امروزه برای اجرای یک بازی بر روی تلویزیون یا مانیتور به کار می روند.


نسل‌بندی انواع کنسول‌ بازی

خرید کنسول بازی

یکی از موارد بسیار مهم درباره‌ کنسول‌ بازی که اغلب خریداران درباره‌ی آن اطلاعی ندارند، نسل‌بندی کنسول‌ها است. پیشرفت‌های صنعت بازی‌سازی در چارچوب مشخصی اتفاق می‌افتد. این چارچوب که یکی از مهم‌ترین اتفاقات این صنعت نیز برشمرده می‌شود، هر چندین سال و با تغییر «نسل» رخ می‌دهد. آن‌دسته از افرادی که قصد دارند جدیدترین بازی‌های ساخته‌شده را تجربه کنند، چاره‌ای جز خرید جدیدترین نسل کنسول‌ بازی ندارند.

هم‌اکنون نسل هشتم انواع کنسول‌ بازی با دستگاه‌هایی چون PS4، ایکس باکس وان و نینتندو سوئیچ در جریان قرار دارد. مشخصات فنی قوی‌تر و امکانات بیشتر کنسول‌های نسل جدید این امکان را در اختیار شرکت‌های بازی‌سازی قرار داده‌ تا آن‌ها ساخته‌های خود را با کیفیت و گرافیک بهتری به دست مشتریان برسانند. به‌طور معمول، گذار از نسلی به نسلی دیگر همواره با جهش چشمگیر در گرافیک بازی‌ها همراه است. با نگاهی به نسل پیشین کنسول‌های بازی (PS3 و XBOX 360) کاملاً می‌توان به تفاوت‌های گرافیکی بازی‌ها پی برد. علت این امر نیز همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، فقط و فقط به پیشرفت‌های فنی کنسول‌های جدید مربوط می‌شود.

باتوجه به توضیحات فوق، اگر در حال حاضر تصمیم به خرید کنسولی چون ایکس باکس 360 یا PS3 بگیرید، بی‌شک باید دورِ بازی‌های جدید را خط بکشید. از سال ۲۰۱۸ میلادی، استودیو‌های سازنده‌ بازی رسماً پشتیبانی از کنسول‌های نسل قبلی را خاتمه دادند؛ این موضوع باعث می‌شود تا دیگر هیچگونه بازی جدیدی برای این دستگاه‌ها عرضه نشود. بنابراین دارندگان این محصولات چاره‌ای جز اکتفا به همان بازی‌های قدیمی ندارند. نسل کنونی انواع کنسول‌ بازی که از آن با نام نسل هشتم یاد می‌شود، فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز کرد. به‌طور معمول با گذشت ۷ یا ۸ سال، کنسول‌های بازی جدید در نسلی جدید عرضه می‌شوند. با یک حساب سرانگشتی می‌توان پی برد که هم‌اکنون از نیمه عمر کنسول‌های نسل هشتمی گذر کرده‌ایم و اندک‌اندک باید خود را برای رونمایی از نسل نهم کنسول‌ها در آینده‌ای نه‌چندان دور آماده کنیم.

طبق گمانه‌زنی‌های انجام‌شده، انتظار می‌رود که شرکت‌های سونی و مایکروسافت به‌ عنوان دو تولیدکننده‌ بزرگ انواع کنسول‌ بازی، دستگاه‌های جدید خود را بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ عرضه کنند. البته تاریخ‌های یادشده همگی گمانه‌زنی محسوب می‌شوند و این احتمال وجود دارد که این شرکت‌ها زمان نزدیک‌تر یا دورتر را برای ورود به نسل جدید انتخاب کنند. با این اوصاف، اگر به‌تازگی یکی از کنسول‌های نسل هشتم را خریداری کرده‌اید یا قصد دارید در آینده‌ای نزدیک اقدام به خرید یکی از آن‌ها کنید، نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا با عرضه‌ کنسول‌های نسل بعدی، دستگاه‌های کنونی نیز حداقل تا چهار سال پس از عرضه‌ دستگاه‌های جدید پشتیبانی خواهند شد.


راهنمای خرید بهترین کنسول بازی

راهنمای خرید کنسول بازی


پیش از آنکه اقدام به خرید کنسول بازی نمایید نیاز است اطلاعاتی را کسب کنید و به یک سری نکات توجه داشته باشید. نکات حائز اهمیت در خرید یک کنسول بازی شامل قیمت آن، انتظارات ما از کنسول بازی و برخی موارد دیگر می باشد. در ادامه نکات مهم هنگام خرید یک کنسول بازی مناسب را برایتان ذکر خواهیم نمود.

قیمت

قیمت را می توان نخستین نکته اساسی در خرید کنسول بازی عنوان نمود. پیش از خرید باید به بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید توجه داشته باشید. قیمتی که برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان اس و نینتندو سوییچ در نظر گرفته شده است تقریبا 300 دلار می باشد. با بالا رفتن و افزایش رزولوشن و تبدیل آن به رزولوشن فور کی قیمت کنسول های بازی نیز با افزایش رو به رو می گردد که شامل پلی استیشن 4 پرو با قیمت 400 دلار و ایکس باکس وان ایکس با قیمتی معادل 500 دلار می باشد. قیمتی که برای پلی استیشن 5 در نظر گرفته شده است برای دو مدل آن 399 و 499 دلار است. ایکس باکس سری ایکس هم از قیمتی معادل 499 دلار برخوردار می باشد.

 
گرافیک

اگر بخواهیم به مقایسه گرافیک کنسول هایی نظیر ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 بپردازیم متوجه یکسان بودن گرافیک آنها می گردیم. بعضی از بازی ها در پلی استیشن 4 اجرای بهتری خواهند داشت و بعضی دیگر نیز در ایکس باکس وان به خوبی اجرا می گردند و می توان گفت چندان فرقی با یکدیگر ندارند. با عرضه کنسول های نسخه فور کی توسط سونی و مایکروسافت شاهد رونمایی از کنسول های بسیار پرقدرتی بودیم که قدرت آنها از کنسول های نسل اول نیز فراتر می رفت. کیفیت نمایش نینتندو به 720p می رسد که این کنسول قابل حمل است ولی از قدرت پردازشی بالاتری از رقیبان خود برخوردار نمی باشد. نینتندو سوییچ دارای گرافیگ و فریم ریت ضعیفی می باشد.

 
بازی ها

بهترین کنسول برای بازی کردن

ناشرانی نظیر EA و اکتیویژن که ناشران شخص ثالث به شمار می رود بیشتر بازی های بزرگ را برای انواع کنسول های بازی ارائه می دهند. اگر قصد خرید کنسول بازی را دارید حتما پیش از آن توجهی به بازی های انحصاری داشته باشید زیرا ممکن است در خرید دچار اشتباه شوید. برای نمونه می توان گفت بازی هایی که انحصاری پلی استیشن 4 هستند را نمی توان برای دیگر کنسول های بازی بکار برد. مایکروسافت به تازگی سیاستی را در پی گرفته است و بازی هایی که انحصاری ایکس باکس وان هستند را برای ویندوز نیز ارائه نموده است. اگر به قیاس بازی های انحصاری پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بپردازیم خواهیم دید کمیت و کیفیت پلی استیشن 4 بهتر می باشد. بازی هایی که انحصاری پلی استیشن 4 می باشد فقط برای این کنسول می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در نینتندو سوییچ نیز بازی های انحصاری فقط برای این کنسول بکار برده می شود. اگر به ذکر عنوان بازی های انحصاری این کنسول بپردازیم نظیر سری زلدا یا ماریو می باشد که فقط می توان در این کنسول اجرا نمود که دارای نقاط ضعفی همچون عرضه نشدن بعضی از عناوین AAA جدید روی آن می باشد.

 
سرویس های آنلاین

جهت بهره مندی از بازی های آنلاین و نتفلیکس نیاز است دستگاهتان به اینترنت متصل گردد. اگر به خرید ایکس باکس اقدام نموده اید جهت اتصال به اینترنت نیاز است از ایکس باکس لایو بهره گیرید و اگر کنسول شما پلی استیشن 4 می باشد برای بهره مندی از اینترنت باید از پلی استیشن نتوورک استفاده نمایید تا سرویس های آنلاین برایتان مورد استفاده باشد. اگر از این دو کنسول بهره مند هستید جهت استفاده از بازی های آنلاین نیاز به خرید اشتراک می باشد. (ایکس باکس لایو گلد یا پلی استیشن پلاس) . اشتراک این دو کنسول برای یک ماه از قیمتی معادل 9.99 دلار برخوردار است و اگر قصد خرید یک اشتراک یک ساله را دارید باید مبلغی به اندازه 59.99 دلار بپردازید. گفتنی است که شما با خرید اشتراک قادر خواهید بود از چندین بازی آنلاین در ماه بهره مند گردید.

 
بهترین کنسول بازی جهان

برای کنسول نینتندو سیستم آنلاین پولی راه اندازه گردیده است که Nintendo Switch Online نام دارد. این کنسول از ویژگی هایی نظیر ایکس باکس لایو گلد و یا پلی استیشن پلاس برخوردار نمی باشد و قیمتی که برای اشتراک یک ساله آن در نظر گرفته شده است معادل 19.99 دلار می باشد که از طریق آن می توانید به راحتی از بازی های رایگان بهره مند گردید.

 
واقعیت مجازی

چند سال پیش دستگاه پلی استیشن VR مختص پلی استیشن 4 و PS4 پرو توسط سونی ارائه شد. این دستگاه را می توان به عنوان یک هدست مقرون بصرفه و راحت معرفی نمود که جز بهترین هدست های واقعیت مجازی به شمار می رود. برای این هدست به ساخت بازی های بسیاری پرداخته شد که بهره گیری از آن می تواند برایتان خاص و متفاوت باشد. لازم به ذکر است که کنسول هایی نظیر ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ نمی توانند از این دستگاه بهره مند شوند.

نتیجه گیری

 مهم ترین نکته برای انتخاب کنسول مناسب توجه به نوع کاربری، انتظاراتتان از کنسول و در آخر میزان بودجه تان می باشد. به طور کلی در سال پیش رو گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد و انتخاب های زیادی خواهید داشت. اما باز هم به دلیل مشکل جهانی کمبود چیپ، برخی از کنسول های موجود در بازار با قیمتی به مراتب بیشتر از قیمت دلاری به دست کاربران می رسند.

منبع: تکنوسان مگ



تعداد بازدید از این مطلب: 58
برچسب‌ها: کنسول بازی ,
بازدید : 58

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود